” اگر متوجه شپش سر در کودکتان شدید نباید مضطرب شوید. فکر کردن درباره این انگل های کوچک در موهای فرزندتان، می تواند باعث اضطراب و نگرانی شما و گرفتن تصمیمات نادرست شود. درمان شپش سر کودکان به حساسیت ویژه ای نیاز دارد و با رعایت یکسری مسائل و دستورات ساده می توانید فرزندتان را از ابتلا به شپش محافظت نموده و در صورت ابتلا، به راحتی او را درمان کنید. از نکات مهم این است که موی کودکتان را از لحاظ آلودگی به شپش، روزانه مورد بررسی قرار دهید و نیز در صورت ابتلا، به تمامی کسانی که در ارتباط مستقیم با فرزندتان می باشند اطلاع دهید. “

پیشگیری و درمان شپش در کودکان

کودکان نسبت به اغلب آفات حساستر هستند.
شپش های سر نیز در میان کودکان شیوع بیشتری دارند.
بنابراین در مورد آن ها باید و نباید هایی وجود دارد که نه تنها به درمان شپش بلکه به پیشگیری از آلودگی به شپش کمک خواهد کرد.

بررسی روزانه برای پیشگیری از شپش سر

موی سر همه اعضای خانواده را چک کنید تا مطمئن شوید که این آفات به آنان سرایت نکرده است.
این کار را تکرار کنید. از یک شانه ضد شپش با کیفیت و خوب که دارای قابلیت جداسازی کامل تارهای مو می باشد جهت بررسی این آفات استفاده کنید.

درمان شپش سر در کودکان

# با استفاده از شانه ضد شپش، موهای کودکان را از نظر وجود شپش بررسی نمایید #

استفاده از محصولات ضدشپش استاندارد

با استفاده از محصولات شپش کش قوی و بی خطر همچون شامپوی ضد شپش مؤثر دفنوترین و لوسیون های ضد شپش استاندارد، با کیفیت و تأیید شده، اقدام به درمان شپش سر کودک مبتلا و ریشه کن سازی این حشرات نمایید.

کنترل تهاجم شپش‌ها در مدارس

کنترل شپش در مدارس نیز بسیار مهم است.
پس به این منظور لازم است که دوستان و والدین فرزندتان یا هر شخص دیگری که ممکن است در تماس مستقیم با کودک قرار گرفته باشد را مطلع سازید تا آنان نیز اقدامات لازم جهت بررسی شپش های سر در فرزند خود را انجام داده و پیشگیری یا درمان به موقع را شروع کنند. از این که سایر والدین از این مشکل مطلع شوند به هیچ وجه احساس خجالت و شرمندگی نداشته باشید. والدین بایستی این موضوع را جدی گرفته و جهت رفع آن با یکدیگر همکاری کنند چرا که این کار از انتشار وسیع شپش های سر در یک مدرسه یا منطقه و … پیشگیری خواهد نمود.

 

بایدهای درمان قطعی شپش سر کودکان:

برای درمان قطعی شپش سر کودکان، انجام مراحل زیر ضروری است.

از بین بردن شپش رخت خواب ها

تمامی رختخواب های مورد استفاده توسط کودک یا هر فرد آلوده به شپش را بشویید.
شستشو را در بالاترین دمای لباسشویی انجام دهید.
سپس آن ها را در داغترین درجه خشک کن، به مدت ۴۰ دقیقه خشک کنید.

دفع شپش‌ها از وسایل

سرما روش مناسبی دفع شپش از موارد آلوده است.
آیتم ها و زیورآلاتی که توسط شخص آلوده به شپش استفاده شده اند را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و در طول شب در فریزر به همان صورت رها کنید.

از بین بردن اضطراب کودکان

۶. به کودکتان این اطمینان را بدهید که هر فردی ممکن است شپش بگیرد و اینکه در نهایت به طور کامل از آن بهبود خواهد یافت.

۷. همواره و به خصوص در زمان آغاز مدارس به کودکتان آموزش دهید که از وسایل شخصی دیگران مثل کلاه، شال، مقنعه، کلیپس و … به هیچ وجه استفاده ننموده و وسایل شخصی خود از این قبیل را در اختیار همکلاسی ها و دوستانش قرار ندهد. چون انتقال شپش از طریق لباس ها نیز اتفاق می افتد.

 

درمان شپش سر کودکان

# انتقال شپش، از طریق لباس ها نیز اتفاق می افتد #

نبایدهای درمان شپش سر کودکان:

مضطرب نشوید!

برای حفظ آرامش ذهنی جهت تمرکز بر پروسه درمان، حفظ خونسردی بسیار حائز اهمیت می باشد. شپش های سر می توانند به خودی خود منجر به ایجاد استرس بسیار زیاد در کودکان شوند و به همین دلیل حفظ خونسردی و آرامش شما در طول دوره درمان برای تمامی اعضای خانواده مفید واقع می گردد.

جهت درمان شپش سر صبر نکنید!

برخی والدین حتی در صورت تذکر اولیای مدرسه یا سایر والدین، باز هم تا زمانی که کودکشان علائمی از شپش را نشان ندهد صبر نموده و هیچ نوع اقدامی جهت بررسی موی سر وی، پیشگیری یا درمان به موقع انجام نمی دهند! اما مشکل اینجا است که امکان دارد بروز علائم شپش سر چند روز طول بکشد، در حالی که فرزندتان مبتلا به آن بوده و حتی احتمالاً این آفات کثیف و خونخوار به دیگر اعضای خانواده نیز سرایت یافته باشند. بدیهی است که در این صورت جهت نابودسازی کامل شپش های سر نیازمند صرف زمان، هزینه، انرژی و صبر بسیار بیشتری خواهید بود.

۳. کودک مبتلا به شپش سر را به مدرسه نفرستید!

لازم است که کودک قبل از بازگشت مجدد به مدرسه، دوره درمان کامل را طی کند.
این کار به کاهش احتمال سرایت شپش به سایر کودکان کمک خواهد نمود.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

مشخصات ظاهری و چرخه زندگی شپش
مشخصات ظاهری و سیکل زندگی شپش

شپش ها می توانند موهای سر و بدن را درگیر کنند. شپش های سر بالغ، آفاتی خونخوار هستند که تخم های خود را در نزدیکی پوست سر، به ساقه مو می چسبانند. این تخم ها یا نیت ها پس از یک…

خطرات عدم درمان شپش سر
خطرات عدم درمان شپش سر

درمان شپش سر، به ویژه اگر بین کودکان شیوع پیدا کند صبر بیشتری می طلبد. همچنین اگر مدت های طولانی، ابتلا به شپش سر تشخیص داده نشود می تواند ریسک ابتلا به عوارض ناشی از عدم درمان شپش سر را …

درمان شپش سر با سرکه
درمان شپش سر با استفاده از سرکه

درمان های خانگی در میان بسیاری از مردم جایگاه ویژه ای دارد و قبل از هر اقدام درمانی خاصی به درمان های خانگی و ساده رو می آورند. در این بین، یکی از ساده ترین و بی خطر ترین درمان های خانگی …

هشت واقعیت که باید درباره شپش بدانیم
هشت واقعیت در مورد شپش ها

در مورد شپش ها، در بین مردم شایعاتی وجود دارد که در صورت ابتلاء به شپش، خصوصاً در میان کودکان، منجر به ایجاد ترس و اضطراب بیشتری می گردد. در حالی که در واقعیت، موارد دیگری …

سفارش سم از طریق: